Bij onder andere onderstaande symptomen kan er een oplossing aangeboden worden.

Tenen

Kalk- / schimmelnagels.

Ingegroeide teennagels.

Klauw- / hamertenen.

Hallux Valgus / Rigidus kan pijn veroorzaken in het grote teengewricht.

Turfteen waarbij de grote teen overstrekt is geraakt.

Tailor's bunion kan pijn veroorzaken in het gewricht van de kleine teen. Door de scheefstand van de teen kan er pijn of trauma's veroorzaakt worden op de andere tenen.

Tintelingen in de tenen kan veroorzaakt worden door een mortons neuroom, dit wil zeggen dat een zenuw ingeklemd geraakt en deze zorgt voor het gevoel van elektrische shocks of een tintelend / slapend gevoel.

Voeten

Symptomen van pijn / ontsteking ter hoogte van de voeten zijn vaak te wijten aan spierpees problematieken. Na een uitgebreid biomechanisch onderzoek kunnen we bepalen waardoor de voet op bepaalde plaatsen pijn veroorzaakt.

Enkels

Pijn kan aanwezig zijn op verschillende plaatsen rondom de enkel. Het is noodzakelijk om een biomechanisch onderzoek uit te voeren , zodat we kunnen achterhalen door wat deze pijn wordt uitgelokt. Er kan pijn ontstaan door een trauma nadat u bijvoorbeeld uw enkel heeft omgeslaan maar het kan ook een sluimerende pijn zijn doordat er een scheefstand te zien is van de voeten.

Scheenbeen

Ook wel shinsplints genoemd of mediaal tibiaal stress syndroom. Een klacht die voornamelijk bij lopers voorkomt. Door een biomechanisch onderzoek wordt het lichaam gescreend om de oorzaak van de pijnklacht te bepalen.

Kuiten

Spanningen op de kuiten kunnen veroorzaakt worden door scheefstand van de voeten of door onderliggende aandoeningen. Hiervoor voeren we testen uit zodat we kunnen bepalen hoe de pijn wordt veroorzaakt.

Knieën

Pijn aan de knieën kan door verschillende factoren veroorzaakt worden. Het is van belang om een uitgebreid biomechanisch onderzoek uit te voeren zodanig dat we weten of deze kniepijn wordt veroorzaakt door de stand van de voeten of door een hoger gelegen segment. Indien er een bekkeninstabiliteit wordt opgemerkt of een ander hogerop gelegen probleem is er vaak een samenwerking met kinesist of osteopaat noodzakelijk.

Quadriceps- en hamstrings

Problematieken ter hoogte van Quadriceps of Hamstrings is een probleem dat vaak in samenwerking met andere zorgverleners zoals kinesist wordt opgelost.

Heupen

Aan de hand van een biomechanisch onderzoek kunnen we pijnklachten van de heupen gaan identificeren en uitlokken tijdens het uitvoeren van testen.

Rug- / nek

Rugklachten kan door een beenlengteverschil worden veroorzaakt. Hierbij is er vaak een samenwerking met de osteopaat tenzij uit onderzoek blijkt dat dit een structureel probleem is, dan moet dit gecompenseerd worden door een ophoging in uw podologische zolen.